Vereniging

Over VV Zaanstad

Historie

Volleybal Vereniging Zaanstad is in 1992 ontstaan uit een fusie van Zaan 69, Molenwiek/C en Argus. Deze drie toonaangevende verenigingen hadden elk hun eigen sterke punten die ze hebben gecombineerd in de fusievereniging. Deze fusie heeft geresulteerd in een van de grotere verenigingen van Nederland die zich al jaren handhaaft in de hogere regionen van de competities. Volleybal Vereniging Zaanstad is de grootste volleybalvereniging in de Zaanstreek waar iedereen welkom is en waar een veilige sportomgeving geboden wordt. De vereniging biedt mogelijkheden voor (semi)topsport, breedtesport, jeugdvolleybal en zitvolleybal.

Niveau

Merkala Zaanstad heren 1 speelt in de topdivisie, Merkala Zaanstad heren 2 in de tweede divisie en heren 3 in de derde divisie.  Merkala Zaanstad dames 1 en 2 komen uit in de tweede divisie en dames 3 in de derde divisie. De overige teams sluiten hier qua niveau goed bij aan. Volleybalvereniging Zaanstad is in vrijwel elke klasse vertegenwoordigd: dus ben je een (aanstormend) topper of wil je graag wat meer recreatief volleyballen, kom dan, na overleg met de TC een keer vrijblijvend en gratis trainen bij Zaanstad en we gaan bekijken wat de mogelijkheden zijn!

Zitvolleybal

Bij volleybalvereniging Zaanstad kan er op 2 niveaus zitvolleybal gespeeld worden (ere- en eerste divisie) . Deze dynamische volleybalvariant is geschikt voor mensen met en zonder fysieke beperking of blessure. In gemixte teams (m/v) nemen beide teams deel aan de landelijke zitvolleybalcompetities.

Jeugd

De jeugdafdeling van Volleybalvereniging Zaanstad is toonaangevend. Regelmatig levert deze talenten voor onze eigen topteams, maar ook voor eredivisie teams en in enkele gevallen zelfs voor nationale teams (zowel bij de jeugd als in het A-team).

Volleyballen kan al vanaf een jaar of zes, maar ook als je wat ouder bent kunnen wij meestal wel een team voor je vinden waar je bij kunt aansluiten. Wil je een keer proeven of het volleybal iets voor jou is, dan word je in de gelegenheid gesteld om een drietal trainingen mee te ballen. Aanmelden voor deze proeftrainingen kan via de Jeugdcommissie. De contactadressen kun je vinden onder Vereniging en vervolgens Bestuur en Commissies. De jeugdcommissie kan aangeven op welke tijden je kunt gaan meetrainen. Daarnaast vind je onder het tabblad Jeugd de trainingsindeling en trainingstijden voor dit jaar.

Volleybalspeeltuin

Voor de allerjongste jeugd (4 t/m 6 jaar) heeft Zaanstad een Volleybalspeeltuin (locatie Veldbloemenweg Zaandam). Hier ligt de nadruk op veel bewegen en plezier maken. Meer informatie hierover is te vinden op deze site.

Thuishonk

De thuishal van Volleybal Vereniging Zaanstad is de breedte hal van  Topsportcentrum de Koog in Koog aan de Zaan. Hierboven heeft de vereniging haar eigen “volleybalkantine”.  De thuisspeeldagen van de vereniging zijn, om de week, op vrijdagavond en zaterdag. Het wedstrijdschema van deze dagen staat per team vermeld op de website onder de kop teams. De wedstrijddag op zaterdag wordt ’s avonds  afgesloten door Merkala Zaanstad heren 1.

Kom gerust eens kijken, de toegang is gratis!